Анонс | Новини | Монастирі Києва | Храми Києва | Фотогалерея | Карта сайта
Укр | Рус
Яндекс.Метрика

Рекомендуємо

Image
Image Монастыри и храмы Киева
Монастыри и храмы УПЦ
Image
Украинский хостинг, сайт бесплатно, раскрутка сайта бесплатно. Киевские Митрополиты

 
07/01/2010
Різдво Господа Бога і Спаса нашого Iісуса Христа.
БОГОВТІЛЕННЯ

У Символі віри ми сповідуємо Господа і Бога нашого Іісуса Христа, Котрий “Нас ради людей і нашого ради спасіння зійшов з небес і втілився від Духа Святого і Марії Діви, і став Людиною”.

Сам Христос запитував свого часу фарисеїв: “Що ви думаєте про Христа, чий Він Син?” І у відповідь почув: “Давидів”. Тоді Іісус сказав: “Коли Давид зве Його Господом, то як же Він син йому?..” “І ніхто не зміг відповісти Йому ні слова” (Мф. 22, 42–46).

Дехто говорив, що Він “син Йосифа” (Ін. 6, 42), але чому ж тоді Марія відповіла Архангелу: “Як же станеться це, коли Я мужа не знаю?” (Лк. 1, 34). І якщо Христос “син Йосифа”, то чому сам Йосиф, дізнавшись про зачаття Марією, “хотів потай відпустити Її” (Мф. 1, 19)?

“Багато хто з народу… говорили: Він воістину пророк. Інші говорили: це Христос…” (Ін. 7, 40–41).

Відтоді й до нашого часу суперечки про Христа не припиняються. Беззаперечним залишається одне: втілення Христа — це не просто догмат, це надприродна реальність, наріжний камінь християнства, без якого не було б спасіння грішному людству.

В апостольських посланнях ми читаємо: “І беззаперечно — велика благочестя тайна: Бог явився у плоті” (1 Тим. 3, 16), “і Слово стало плоттю, і вселилося між нас, повне благодаті й істини…” (Ін. 1, 14).

При втіленні Тіло Христове не зійшло з неба, але було народжене Дівою Марією, як про це вчить апостол Павел: “…послав Бог Сина Свого (Єдинородного), Котрий народився від жони…” (Гал. 4, 4).

Народження Христа від Діви було Божественним Промислом, воно було провіщане в пророцтвах Святого Письма. Ще за 700 років до Різдва Христового Бог устами пророків передрік, що Месія прийде у світ у незвичайний спосіб; що Христос явиться не як доросла людина, а як Немовля; що місцем Його народження буде Віфлеєм, а місцем життя і служіння — язичницька Галілея.

Христос прийшов у світ, тому що Бог хотів дати людям Спасителя, абсолютно вільного від гріха, який “увійшов у світ”.

Через Адама “гріх увійшов у світ, і з гріхом смерть” (Рим. 5, 12). Адам передав свою гріховну природу всім наступним поколінням. Кожен із нас може повторити сповідь пророка Давида: “Се бо в беззаконнях зачатий я був, і в гріхах породила мене мати моя” (Пс. 50, 7). Якби Христос народився так само, як усі люди, ставши  спадкоємцем гріховної природи Адама, то Він не тільки не міг би викупити нас, грішників, але і Сам потребував би викуплення. Говорячи образно, для того щоби сплатити Богові “борги наші” (Мф. 6, 12), Христу потрібно було бути Самому вільному від боргів перед Ним.

Виникає запитання: як же Бог вирішив незбагненну для нас проблему непорочного зачаття й народження? Як Бог об’єднав у Своєму Єдинородному Сині Іісусі Христі Свою Божественність з нашою людською природою. Розмірковуючи над цим, апостол Павел не міг утриматися від захвату: “О, глибино багатства і премудрості і розуму Божого! Які незбагненні суди Його і недосліджені путі Його!” (Рим. 11, 33).

І дійсно, Сам Бог “приготував” Христу Його фізичне тіло. “Тому Христос, входячи у світ, говорить: жертви і принесення Ти не захотів, але тіло приготував Мені” (Євр. 10, 5). Бог сказав Марії вустами Архангела Гавриїла, що Немовля, Який народиться, не буде “сином Йосифа”, а що “Він буде великий і Сином Всевишнього наречеться…” (Лк. 1, 32).
По Отцеві Христос — Син Божий, а по Матері — Син Чоловічеський. Як Син Божий, Христос — Особа передвічна, адже “споконвіку було Слово, і Слово було у Бога, і Слово було Бог”, — пише святий євангеліст Іоанн Богослов (Ін. 1, 1). А як Син Чоловічеський — Він Особа історична: “І Слово стало плоттю, і вселилося між нас… і ми бачили Його славу, як Єдинородного від Отця” (Ін 1, 14).

А ось, що говорить про Божественне походження Христа євангеліст Лука: “І сказав Їй Ангел: не бійся, Маріє! бо Ти знайшла благодать у Бога; і ось, зачнеш в утробі, й породиш Сина… Дух Святий зійде на Тебе, і Сила Всевишнього осінить Тебе, тому і народжуване Святе наречеться Сином Божим” (Лк. 1, 30–31, 35). “Сила Всевишнього”  — це та сила, якою були створені земля і все, що на ній, всесвіт і все, що наповнює його.

Дух Святий зійшов на Пречисту Діву Марію, і Сила Всевишнього осінила Її, а тому й народжене від неї Святе названо Сином Божим, другим Адамом. Христос є Боголюдиною — Особою, Котра поєднала в Собі два єства — Божественне та людське. Він є істинний Бог й істинна Людина. За людською природою Христос був у всьому подібним до нас, крім одного — він був безгрішним. Своїм жертовним хресним подвигом Він відчинив людству райські двері, які своїм гріхопадінням зачинив для себе і своїх нащадків перший Адам.

Боговтілення — це велика благочестя таїна, це справа Божої любові до нас, Промисел Божий про світ і людину, про наше спасіння. Його потрібно засвоювати, ним потрібно жити.

“Пізнав я, що все, що робить Бог, є вічним: до того нічого не додаси і від того нічого не віднімеш…”, — говорить премудрий Екклезіаст (Еккл. 3, 14).
до списку
 
Фотогалерея
© 2008-2017. Офіційний сайт Свято-Іллінської церкви Київської Митрополії Української Православної Церкви.

Всі права захищені.


Передрук матеріалів тільки за наявністю гіперпосилання на
http://orthodox-church.kiev.ua/

Головний редактор - протоієрей Віталій Косовський.





 

Створення сайту "Лаймнет"